JORNADES FORMATIVES PER AL PROFESSORAT: COM USAR INTERNET PER A FOMENTAR LA LECTURA: YOUTUBE, TWITTER, FACEBOOK, INSTAGRAM...

Els dies 13 i 14 d’abril han tingut lloc les Jornades de formació per al professorat per tractar el tema de l’ús d’Internet per a fomentar la lectura, organitzades per la Fundació Bromera i amb la col.laboració de la Universitat de València.

S’ha tractat el tema de la literatura i les xarxes socials des del punt de vista del periodista Óscar López, especialitzat en temes culturals i actualment director i presentador del programa Página Dos de RTVE a més de col.laborar en altres àmbits culturals de difusió.

S’ha parlat del fet de l’atractiu de YouTube per als joves i adolescents, amb les experiències de tres joves que gestionen els seus propis canals i fins i tot, en un cas, s’està preparant un programa per tractar les lectures des del punt de vista dels sentiments, amb l’objectiu de fer als lectors i lectores les lectures més properes.

S’han compartit experiències portades a l’aula amb bons resultats i s’han donat a conèixer les diferents campanyes que actualment estan en marxa per a fomentar la lectura: la campanya de la Generalitat: Una biografia de lectura en vídeo; les diferents propostes oferides per Las Naves, València; les campanyes de la Fundació Bromera: emociona’t i llegim?, destinada a la col.laboració de les famílies; l’activitat oferida per la Universitat de València: Diàleg entre l’escriptor i els lectors joves i, l’experiència en català de què llegeixes QL.

En tots els casos es persegueixen els mateixos objectius, que traslladen al cos de docents: fomentar la lectura en valencià fent-la atractiva, utilitzar les eines que la tecnologia ens ofereix i crear una comunitat lectora en valencià que puga compartir les experiències lectores i ajudava respectar els diferents punts de vista.

Se’ns obri als i les docents una porta a la innovació i se’ns fa també un toc d’atenció perquè escoltem les propostes del nostre alumnat que també ens pot ensenyar, per això hem d’estar en formació contínua i permanent, ja que “aprendre és l’antídot contra la vellesa”.